Om det finns en sak som alla företag har gemensamt är det att använda sig av marknadsföring för att informera och upplysa. Även nyhetssajter måste använda marknadsföring för att locka till sig läsare och nya prenumeranter.
Målet med marknadsföring kan sammanfattas i tre punkter:
- Fånga uppmärksamheten.
- Bilda en uppfattning.
- Få mottagaren att agera.
Utan marknadsföring blir det svårt för folk att upptäcka din nyhetssajt och få en uppfattning om vad den handlar om. Marknadsföringen gör att de inte bara får veta att din nyhetssajt existerar utan också vilka fördelar den har. Ju fler som känner till din nyhetssajt desto fler läsare och prenumeranter kommer du att få. Vid första anblick kan det låta ganska enkelt, dock finns det en enorm konkurrens om att dra till sig uppmärksamheten från potentiella kunder genom marknadsföring. Inte minst på grund av internet och möjligheten för företag från andra sidan jordklotet att konkurrera om dina kunder. Lösningen på denna utmaning är att vara kreativ och tänka utanför boxen.
Ett effektivt och kul sätt att sticka ut i mängden är att använda sig av animerad reklamfilm. Du kan komma långt med en animerad och originell reklamfilm för att öka varumärkesigenkänning. Till din hjälp har du Explainer som är branschens ledande företag inom animerad reklamfilm som alltid slår kunders förväntningar. Hemligheten bakom framgången är att de plockar ut essensen av vad som ska förmedlas och gör det så tilltalande som möjligt. Detta lyckas de med genom att verkligen spendera tid på att sätta sig in i exakt vad du vill förmedla. Föga förvånande har Explainer samarbetat med många etablerade bolag och välrenommerade organisationer, däribland Vattenfall Eldistribution AB och Finfa som är en del av Svenskt Näringsliv.
7 skäl till att överväga en animerad reklamfilm
Oavsett om du använder animerad reklamfilm för att presentera kampanjer eller visa fördelarna med dina nyhetssajt, så finns det många skäl till varför du bör överväga en animerad reklamfilm:
1. Engagemang – Alla som har barn är väl medvetna om hur mycket animation kan engagera. Fast det kan också engagera vuxnas visuella synsinne och fantasi för att leverera budskap.
2. Exponering – En bra animation kommer att förundra och snabbt locka till sig publik.
3. Enklare – Det är avsevärt lättare att förklara saker på kort tid i film än i bara text eller ljud, särskilt om det är en animerad film.
4. Personligt – I en animerad reklamfilm har du chansen att ge din nyhetssajt personlighet genom att betona din unika stil.
5. Detaljrikt – I den animerade världen finns det inga begränsningar eller naturlagar som stoppar dig. Du kan därför visa upp dina produkter och tjänster från vilken synvinkel som helst med spännande detaljer, förslagsvis sådant som inte uppfattas lätt i varken text eller ljud.
6. Effekter – Den kanske mest spännande delen med en animerad reklamfilm i din marknadsföring är att du kan fylla filmen med häftiga effekter. Allt är möjligt och du kan alltid testa på saker som ingen annan har gjort.
7. Professionellt – En animerad reklamfilm visar för potentiella affärspartners och kollegor att du driver en tekniskt sofistikerad nyhetssajt.